Related Posts with Thumbnails

My Frenzz..

Saturday, October 3, 2009

1. Kalau perempuan tanya: Lawa ke budak pompuan tu? Makna tersembunyi: Siapa yang paling lawa? I ke, budak pompuan tu?
2. Kalau perempuan tanya: You dah makan ke belum? Makna tersembunyi: Jom pi makan. Lapar ni!
3. Kalau perempuan kata: Lawa-lawa la baju kat sini, yek. Makna tersembunyi:
Belikanlah untuk I.
4. Kalau perempuan kata: Rasa macam nak pening la. Makna tersembunyi: Tolong picit kepala.
5. Kalau perempuan kata: Letihnya hari ni. Mana nak masak, basuh kain-baju lagi... Makna tersembunyi: Kita makan kat luar jelah. Lepas tu, tolong basuh kain-baju sekali, yek.
6. Kalau perempuan kata: Kita lebih sesuai berkawan saja. Makna tersembunyi: I tak nak kat you. Tak paham-paham ke?
7. Kalau perempuan kata: I suka berkawan dengan you. You baik,memahami bla bla bla... Makna tersembunyi: Hish... I rasa macam minat sesangat kat you aa. Rasa macam nak jadi awek you je.
8. Kalau perempuan tanya: You pernah tak teringatkan awek you yang dulu? Makna tersembunyi: Kalau nak gaduh, kalau berani sangat, sebut la nama dia depan aku.
9. Kalau perempuan kata: I sanggup berkorban demi kebahagiaan you. Makna tersembunyi: Amboi! Aku kena berkorban.Habih, hangpa dua ekoq gak yang seronok.
10. Kalau perempuan kata: I tak kisah kalau memang betul you nak kahwin lagi satu. Asalkan you berterus-terang dengan I, bersikap jujur dan berlaku adil. Makna tersembunyi: Sapa kata aku tak kisah? Adil ke tak adil,aku tak kira! Langkah mayat aku dulu sebelum nak menikah lagi satu. Ini cuma contoh saja. Tapi, memang ia selalu berlaku.Kalau tak percaya,cuba tanya isteri atau awek masing-masing,betul tak cakap di mulut tak sama dengan niat di hati. Bukannya kaum perempuan ni tak jujur dalam meluahkan isi hati mereka tapi, maklum la, kaum perempuan ni kan pemalu,gitu.

>Seorang lelaki buta memasuki sebuah restoran.
>>Anding,pemilik restoran itu juga berperanan
>>sebagai pelayan
>>mendatanginya dan menghulurkan menu.
>>
>>
>>"Saya orang buta dan saya tak boleh membaca
>>menu.
>>Tolong bawakan sudu kotor yang telah dipakai
>>oleh
>>pengunjung sebelumnya dan saya akan
>>menciumnya. Dari
>>situ nanti saya tahu masakan apa yang enak untuk
>>dipesan,"

kata lelaki buta tersebut.
>>
>>
>>Anding mengumpulkan beberapa sudu bekas
>>dipakai yang ada
>>dan memberikannya kepada lelaki tersebut. Ia
>>mencium
>>sudu itu dan akhirnya berkata,
>>"Saya pesan ikan pais dan sayur masak asam
>>bang"....
>>Dengan agak terperanjat Anding mencatat
>>pesanan lelaki buta itu.
>>Menu itu memang menjadi kegemaran para
>>pengunjung restoran tersebut.
>>
>>Beberapa hari kemudian lelaki buta tersebut
>>datang lagi.Sekali
>>lagi dia minta sudu bekas dipakai untuk dicium,
>>tetapi bukan
>>yang habis dipakai utk makan ikan pais dan sayur
>>masak asam.
>>Hanya ada satu sudu yang habis dipakai untuk
>>makan menu lainnya.
>>Anding memberikannya kepada lelaki buta
>>tersebut yang
>>kemudian mencium sudu itu dan berkata,
>>"Bau sudu yang ini sedap juga, seperti habis
>>diguna untuk makan ayam
>>bakar dengan sayur ulam dan sambal belacan.
>>" Anding mengiyakan dan silelaki buta memesan
>>makanan tersebut.
>>
>>Lelaki buta itu untuk ketiga kalinya datang semula
>>beberapa hari kemudian. Dia datang lebih awal
>>ketika
>>belum ada satupun pengun! jung yang datang
>>sehingga
>>tidak ada sudu bekas diguna yang boleh
>>diberikan untuk
>>dihidu. Entah dari mana datangnya, tiba-tiba sifat
>>nakal bodoh Anding muncul. Dia menghampiri
>>isterinya
>>yang berperanan sebagai tukang masak didapur.
>>
>>Diberikannya satu sudu dan berkata,
>>"Mas, garu ketiak kamu" "Apa-apalah abang ni ?"
>>tanya Mas tak faham.
>>"Sudahlah ikut je lahhhh, untuk kemajuan restoran
>>kita," kata
>>Anding setelah memaksa. Mas menurut,
>>mengusapkan sudu tersebut di "ketiak! nya" dan
>>menyerahkan kembali kepada Anding.
>>
>>Dibawanya sudu tersebut ke lelaki buta yang
>>duduk
>>menunggu. Lelaki buta melakukan seperti biasa
>>dan
>>berkata,........
>>
>>"Aku tidak menyangka makwe lamaku Mas
>>bekerja di
>>sini..........boleh saya j! umpa dia"
>>
>>Anding: ???????????
>>
>>jeng...jeng...jengg.... Sesungguhnya Cinta itu Butaaaa.......... "
>>
>>
>>-kui..kui...kui-

Seorang Pelancong Cina masuk kedalam
sebuah bar di Hawaii dan dia amat terperanjat kerana
didalamnya terdapat Steven Spielberg! Pengarah filem
yang ternama. Sedang dia enak menikmati minumannya
tiba-tiba beliau melihat pengarah filem tersebut meluru
kepadanya dan melepaskan sebiji penumbuk.

Setelah bangun dari duduknya, beliau menjerit "Apa pasal
engkau tumbuk aku ni?"
Pengarah filem tersebut berkata,

" Itu sebagai balasan di
atas pengeboman Pearl Harbor, datuk aku mati pada masa
tu".

Cina tersebut membantah. "Aku bangsa Cina laa bodoh! apa
kena mengena dengan Jepun pulak?" Pengarah filem tadi
membalas "Aaah..! Jepun, Cina, Burma, Vietnam, semua
sama aje!"

Keadaan kembali reda selepas itu. Setelah memesan
sebotol beer lagi, Lelaki Cina tadi terus meluru kepada
Pengarah filem dan memberi satu tumbukan yang padu.

"Apa pasal kau tumbuk aku pulak ni?" balas sang pengarah
filem.

"Itu sebagai balasan kerana menenggelamkan Titanic,
moyang aku ada dalam kapal tu dan mati" balas Cina tadi.

"Hey budak! Titanic tenggelam pasal Iceberg laa
bodoh..!" jerit sang pengarah lagi.

"Aaahh! Iceberg, Carlsberg, Spielberg... korang semua
sama aje...!"

;;

Template by:
Free Blog Templates